5 november 2020
Esmeralda werkt bij Magentazorg:
”Toen tijdens de eerste corona golf de deuren van ons huis gesloten werden voor de familieleden van onze bewoners, vonden wij dat enorm verdrietig. Er gebeurt zoveel bij ons in huis en familie was daar vaak getuigen van. Ze konden hun naasten zien genieten. Nu de deuren gesloten waren, was dat helaas niet meer mogelijk. We besloten om van alles wat er gebeurde in huis aan activiteiten, donaties die we kregen, mooie initiatieven die opgestart werden, maar ook de optredens voor de deur enz. vast te leggen op foto / video en in een krantje. Zodat de familie op die manier kon zien dat hun naasten evengoed genoten van de kleine dingetjes die toch plaatsvonden, ondanks de ellende dat ze geen bezoek mochten ontvangen. Maar bij ons liep het systeem steeds vast of berichten konden door een aantal familieleden niet geopend worden.
Door een aantal connecties werden wij gewezen op het gebruik van Familienet. We zijn vervolgens Familienet gaan gebruiken en het heeft ons enorm veel gemak opgeleverd. Dankzij Familienet kunnen we grote bestanden versturen zoals video’s en foto’s, maar ook alle overige communicatie doen we nu met de familie via Familienet.
Familie stuurt regelmatig weer hele leuke berichtjes terug of zelfs videoboodschappen van familie die ver weg woont in bijvoorbeeld het buitenland, waardoor er ook een grote glimlach op de gezichten van de bewoners komt en er gezegd wordt hoe is dit toch allemaal mogelijk he dat ik mijn kleindochter vanuit het buitenland zo toch nog kan zien.
Door het gebruik van Familienet hebben wij ervaren dat de familie in tijden van afstand, toch dicht bij hun naaste aanwezig was en heel nauw betrokken met alles wat er gebeurde. Familienet is zowel door familie, medewerkers en ook de bewoners als een heel goed hulpmiddel ervaren in de communicatie. Vandaar dat de keuze om na de corona periode hiermee door te gaan geen moeilijke keuze was.”